HTML

Németország, Wernigerode

Félévnek induló, de 1 évesre kihúzúdó németországi Erasmus tanulmányaimról lehet itt olvasni. Az iskola - a Hocschule Harz - melyben tanulok, a Harz hegység lábánál fekvő Wernigerode nevezetű településen található, ha valaki keresi.

Friss topikok

Linkblog

Május 28-29. ( szerda - csütörtök ) - Party-k és betegség egyidőben

DeathZombie 2008.06.05. 21:01

Stuyskills-t inkább kihagytam, egyrészt nem volt kedvem felkellni 7-kor, este úgyis buli, meg aztán megint kelés, szóval jól jött az a plussz 90 perc alvás, másrészt nem volt kedvem angolt hallani, nehogy bezavarjon az azutáni német prezentációban. Bár az angol után, általában a német szinte anyanyelv szokott lenni, ennek ellenére nem volt kedvem kockáztatni. Így aztán Ondrjéval bicajoztunk be a prezentációnk színhelyére, ahol Kristóf már rakosgatta össze a gépen, szép lassan meg is jelent a kép a kivetítőn. Tovább nézegettem a lapokat melyen a jegyzeteim voltak, és rájöttem egy nagy hibájára, helyenként átláthatattlan, zavaros és olvashatattlan volt, így még szorgosabban kezdtem el nézegetni, hogy a nagy részét tudjam fejből. Többiek nem voltak hülyék, egyszerűen kinyomtatták, vagy gyöngybetűkkel leírtak mondandójatk, így csak olvasniuk kellett, nekem meg olvashatattlan szavakból kellett kibogoznom a beszédem. Mari kezdte, de csak egy rövid felvezetéssel, minthogy ő beszél legjobban közülünk, majd jöhettek a csehek. Ondrjéé a legizgalmasabb rész, képek Csehország nevezetességeiről. Nagy örömömre ilyen dolgok is szerepet kaptak, mint MarienBad és Pilsen, ahol már én is voltam. Aztán jöhettem én. Önbizalomnövelőként előre raktam Magyarország adatait, és főbb nevezetességeit, amihez nem kellett a lap, így arról magamtól tudtam beszélni. Gyorsnak tartották a beszédem, végre eljutottunk ide németből, úgyhogy lassítottam. Majd jött a papíros rossz. Eleje még ment, ott még emlékeztem a dolgokra, aztán szépen lassan egyre többet kellett nézegetnem a papírok közé, majd volt, hogy 10 mp-ig probáltam kibogozni mi is lehetett az, a legvégén meg inkább kihagytam egy részt, ugorjunk. Így is meglett negyed óra a tanár kérdéseivel együtt, amire természetesen nem mindig tudtam tökéletes választ adni. Azért arra a kérdésre, hogy Magyarországon akarok e dolgozni, vagy nyugaton, már könnyen ment a válasz. Jöttek a norvégok, zárásként egy Norvégiáról szóló filmmel.

Nem sikeredett természetesen a prezentációnk egész órásra, igaz mi 6an voltunk, míg a többi prezentáló, akik kitöltötték az egész órát 3-an. Na mindegy, legalább korábban mehettünk ebédelni, aztán meg bevásárolni mentem, majd haza.

 

Már ismert tény volt, hogy mától szombatig minden nap lesz este egy party, ezért különösen jól esett amikor délután elkezdtem érezni a torkomat egyre erősebben. Na mindegy, ha menni kell, hát menni kell. Este volt az un. Turizmusparty. Minthogy Ondrej floorbalozott, így csak fél 11-kor tudtunk elbicajozni, szokásos módon, én szépen kivilágítva, ő meg sötétben, így általában mindig ő ment a járda belső részén, hogyha rendör jön, akkor engem lássanak. 1 órási zárásig ott maradtunk, közben sikerült megtalálnuk a helyet, ahol a jegyünkkel járó ingyenitalban volt részünk. Aztuán átmentünk a Blue-ban és 3 után bicajoztunk haza. Egy szépséghiba volt csak, nekem reggel 8-tól órám volt, így 3,5 órát sikerült aludnom, felkelés után 10 percig dilemmáztam, hogy menjek, vagy ne,ha nem lettem volna beteg, akkor csak iszonyú fáradt lettem volna, de így még fáradtabb voltam, ennek ellenére bementem az órára nagyon lelkiismeretesen. Megérte bemenni, ugyanis az idén előszőr Tobias is bejött. Nem kamuzott a múlthéten, tényleg van neki is ilyen órája, pedig elvben már pár szemeszterrel túlhaladt. Csak miután megbukott belőle, azután Spanyolországba ment ki Erasmusra, és így csak most tudta felvenni. Szóval neki volt egy szépen telejegyzelt füzete, így azt elkértem tőle. Óra után meg hazajöttem, és további 2,5 órát aludtam a következő órámig a Freizeit-ig mire aztán szintén nagyon lelkiismeretesen bementem. Mért nem ilyenkor vannak azangolnyevlű órák, biztos nem lennék akkor ilyen lelkiismeretes. Benéztem még a nőnél a már tényleg utolsó Tourismusmanagement órára, majd miután Stephan szépen leirogatta a vizsgára szükséges dolgokat, én lemásoltam azt.

Óra után gyors hazamenet, majd kis ebéd, is indulás a kosárpályára, Ondrej is velem tartott mégiscsak, 8ig kosaraztunk, majd hazamentünk, elvben ugyanis vmi Grill-party volt szervezve mára fél7től, és tényleg, legalább 15 emberke volt ott. Természetesen 1 után mentem aludni, de egyébként sem volt kedvem másnap bemenni órára, már így is felzabáltam a cseh srác mézét, nekem nem volt kedvem elmenni a boltig.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://wernigerode.blog.hu/api/trackback/id/tr20505777

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása