HTML

Németország, Wernigerode

Félévnek induló, de 1 évesre kihúzúdó németországi Erasmus tanulmányaimról lehet itt olvasni. Az iskola - a Hocschule Harz - melyben tanulok, a Harz hegység lábánál fekvő Wernigerode nevezetű településen található, ha valaki keresi.

Friss topikok

Linkblog

Október 7. ( kedd ) - Ez a német se az igazi

DeathZombie 2008.10.10. 02:26

Ügyesen megcsináltam én ezt az órarendet, régebben ilyenkor 8-ra mentem suliba, most pedig az első órám 13.15-kor volt. Ennek köszönhetően fél 12-ig aludtam, majd bementem a suliba, ahol két német volt egymás után. Az első a jól ismert Mittelstufe volt, jól ismert színvonal, ráadásul egy félévnyivel már többen tudok annál, mint amikor a múltkor kezdtem, szóval nem mondhatni, hogy hihetettlen sok mindent tanultam volna. Aztán jött a turizmus, ami még alacsonyabb színvonalon volt, annyi, hogy ezen tanultunk olyan dolgokat, hogy mit kell egy utazási irodában csinálni. Még jól jöhet. Ezek a német órák szöges ellentétei a spanyolnak, ott azt se tudom, hogy mi van, mert vagy hallom a spanyolt, amiből semmit nem értek, vagy a spanyol akcentusú németet, amiből megintcsak nem sokat. Itt hátradőlök a széken, beszélgetek a mellettem lévőkkel, a tanárral, közben minden feladat is megoldódik, aminek van értelme. A turizmus németen Márk is bent volt, valszeg utoljára. A gond, hogy ő akár a német tanár helyén is állhatna, így érthető, hogy a másik oldal nem túl izgalmas neki. A németek között egy régi jó ismerőssel, a nem kosarazó Stefannal sikerült összefutni, és megbeszélni, hogy este ugrojunk be a Brauhausba, ahol ilyenkor ugye koktél-nap van 3 Euroért. A németórák után Erikával még beugrottunk a 2-es számú közl. Órára, hol a hajók ill. a repülők vannak terítéken. Engem érdekelt, őt is, sőt ő még lehet vizsgázni is akart belőle. Másik lehetőségük a magyaroknak a szerdai óra volt, melyre pedig Domi és Márk ment be, Márknak nagyon nem volt kérdéses, hogy melyiket válassza a szerdain ugyanis a vonatok meg a buszok vannak terítéken. Igazából lehet engem is jobban érdekelne az, főleg, hogy ott Schröder a tanár. Egyetlen szépséghiba, hogy az óra szerda reggel 8-kor volt, így én arra sok esélyt nem látok.

Este elég nehéz volt embereket összeszedni, hogy jöjjenek el a Brauhausba, még Márk is gondolkodott, de végül ő eljött, Domi, Laurence salsázott, Erika beteg volt. Aztán Kill You  még eljött, és így 2 lakótársa is, egyiket még eddig nem is láttuk. Buszon aztán a két Interfórumos csajjal is összefutottunk, így őket is üdvözölhettem újra a félévben. Iszogattunk aztán koktélokat a Brauhasuban, majd 11 fele hazajöttünk. Többiek meg akik nem jöttek pókereztek, éppen a végére jöttünk haza.

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://wernigerode.blog.hu/api/trackback/id/tr90706172

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szücsi 2008.10.11. 09:09:59

jó dolgod van kint töki:) egyik este nyomhatnánk egy q2!
süti beállítások módosítása