HTML

Németország, Wernigerode

Félévnek induló, de 1 évesre kihúzúdó németországi Erasmus tanulmányaimról lehet itt olvasni. Az iskola - a Hocschule Harz - melyben tanulok, a Harz hegység lábánál fekvő Wernigerode nevezetű településen található, ha valaki keresi.

Friss topikok

Linkblog

November 17. ( hétfő ) - Egyszerű eseménydús hétfő

DeathZombie 2008.11.26. 00:39

Szóval felkeltem 7-kor, hogy bebicajozzak korán a jegyért, aztán visszajöhessek fürödni, hajat mosni, majd bemenni spanyolra. De úgy ébredtem, hogy inkább csak nem foglalnám le a 14-ei jegyet, túl kevés időm lenne a 13-ai reggel 9es vizsga után, amikor ugye még előszőr is Fehérvárról haza kell jönnöm, ráadásul ha mondjuk megbuknék EU-ból, vagy jogból, akkor azokból javító vizsga éppen 14-én lenne. Szóval úgy döntöttem alszok még fél órát, aztán majd spanyolra menet foglalom le. Hideg is volt, szóval busszal mentem, és végül a január 15-ei 5:28ast foglaltam le, mely a két helyjeggyel együtt volt 43 Euro. Ha minden jól megy 20.19-re érnék Wernigerodébe, azaz 4 perccel a vasútról induló busz előtt, amely a Finkenbornon át a suli melletti kosárpályáig megy, ahol csütörtökönként, azaz az érkezésem napján játszunk 20.30-tól. No majd meglátom, de ez tetszik.

Kissé későn mentem jegyet foglalni, szóval spanyolról késtem egy negyed órát. Spanyol után ettem, aztán pedig mivel a magyarok meg a többi Erasmusos prezentálása volt várható 15.15-től Schreiber Tourismus Orte óráján, így bementem az első órájára is, a Kongresse és Tagungeng-re, melyet év elején majdnem felvettem. Elég kevesen voltunk. Az ablak nyitva volt, óra közepére így már olyan hideg lett, hogy inkább felvettem a kabátot, ablak becsukása miatt nem akartam szólni, mert a friss levegő meg jó, ráadásul lehet a többiek nem fáznak. A tanár azonban észrevette, megkérdezte, hogy fázok e, mondtam hogy már nem, kérdezte hideg van ? Erre már egy csaj válaszolt, lila színű orral, szegény szintén majd szétfagyott. Innentől kezdve arról beszéltünk, hogy mennyire hideg van a suliban, főleg ha szellőztetnek. Óra témája meg épp a zöld konferenciák voltak, ahol bizony nem árt jól becsukni az ablakokat, hogy ne pazaroljuk az energiát, igaz fűteni se nagyon szabad, 20 fok alatt kell tartani a helységet szintén energiatakarékosság miatt. Mi diákok mindenesetre a mostani terem hőmérsékletét 10-12 fokra tettük..

Eztuán jött a másik óra, a prezentácóval, azonban óraelmaradások miatt be lett téve egy német prezentáció is, és ők kezdtek, így az Erasmusosoknak már csak 40 percük maradt, pedig 6an voltak. Végül úgy lett, hogy csak a magyarok mondják el most. Nem baj, leginkább úgyis miattuk jöttem be. Márk kezdte kis bevezetővel, aztán átadta Erikának a szót, majd jött Domi, aztán a végén megint Márk, ezúttal már hosszabban. Én szépen az első sorból végig videóztam, meg fotóztam a prezentációt.

 

 

 Erika is prezentált amúgy, csak mire elkezdtem fotózni, akkora ő már végzett

 

19:20kor mentem volna kosarazni Lujzával autóval, előtte azonban még elkellett szaladnom a boltba vásárolni, gyorsan meg is tettem bicajjal, de majd szétfagytam, hideg van már bicajozni. Aztán éppen csak értem vissza 19:20-ra, mikor szólt Lujza, hogy beteg, így nem jön. Így autó helyett maradt a bicikli egész gyorsan beöltöztem, mert egy kicsit más ruhát igényelt mint a kocsikázás, és fél után pár perccel meg is érkeztem, mikor meglepődve tapasztaltam, hogy mindenki kint áldogál. Kérdem mi van, mondják nincs kulcs. Kiderült nem kapta vissza a másik termet használó csávótól. Probálták felhívni, de nem vette fel, ekkor elhangzik a srác neve, mire az egyik kosaras, Jörg megszólal, hogy ő a lakótársa. Ekkor elindultak páran kocsival, bízva benne, hogy otthon megtalálják a kulcsot, és mákunk volt, ott volt az íróasztalon, lett tehát kosár. Aztán volt Kill You szülinapi bulija, kinek szintén a Tokaji bort adtam, azaz ezúttal az összes magyar nevében. Most elég sokan gyűltek össze, tán 30-40-en. ( mármint nem a magyarok, hanem az összes ember a bulin )

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://wernigerode.blog.hu/api/trackback/id/tr77788965

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása