HTML

Németország, Wernigerode

Félévnek induló, de 1 évesre kihúzúdó németországi Erasmus tanulmányaimról lehet itt olvasni. Az iskola - a Hocschule Harz - melyben tanulok, a Harz hegység lábánál fekvő Wernigerode nevezetű településen található, ha valaki keresi.

Friss topikok

Linkblog

Május 15. ( csütörtök ) - Pilsner Urquell

DeathZombie 2008.05.21. 19:15

Újabb hajnali kelés, megint 5-6 óra alvás, immár 3X-ra a héten, fogynak a tartalékok. Reggeli a Hotel éttermében, majd 8-kor indulás Plzen-ben. Ott elsőként megnéztük a HS Harz partnerintézményét, volt egy Erasmusos tájékoztató is, ami elég komikus volt, mert a suli Erasmus koordinátorai németül nem tudtak, a vezetőnk meg angolul. Így az angolul is nehézkesen megtartott tájékoztató után nem volt nagy beszélgetés a tanárok között.

Második, egybe fő napirendi pontunk a Plzen-i sőrgyármúzeum volt, ahol egy németül beszélő idegenvezetőnk volt, utunk végén meg kaptunk egy pohár Plzen Urquellt. Itt aztán megebédeltünk, kiprobáltam a sőrsajtot, és a fizetésnél miután megláttam, hogy a nőci pénzváltásnál 23-al oszt, így az előre tervezett koronával fizettem. Még borravalóval együtt is olcsóbban jöttem ki, mint ha az Eurot választottam volna. Volt még 1 óránk városnézni, aminek nagyrészét frizbizéssel töltöttük az egyik szép kis parkban, ahol nem messze tőlünk egy vizipipázó csapat volt. Amúgy a város képe kicsit emlékeztet Budapestre épületeive, és grafitieivel.

 

A következő állomásunk a chodovari sőrgyármúzeum volt, ahol egy németül semmit sem tudó fiatal lány olvasta fel a német szöveget, ami természetesen elég érdekesen hangzott. Utunk végén várt minket egy kút, amiből chodovari sőr folyt. Kijáratnál azért az elmúlt időszakban megtanult cseh kifejezések egyikét elővettem, és a sörre mutatva a „pohode”  ( nagyon jó ) szót mondtam a cseh csajnak. Gondolva a következő napokra is vettem 4 üveg chodovar-i sőrt, miből egyet aztán pénteken Ondrej-nak ajándékoztam.

Busszal továbbhaladva elértük MarienBad-ot ami tán az eddig láttott legszebb település volt, sok szökőkúttal, melyek közül az egyik szökőkút este 7-től zenélt is, amit miután meghallgattunk hazamentünk.

Este 10 fele átvonultunk egy pizzériába vacsorázni, majd este ugyancsak folyóson kezdődött iszogatás, dumálás, de ezúttal ezt már hangosnak vélte Wiese, így egy szobába vonult át a csapat fele, másik fele Stephannal meg újra megprobálta a várost, amihez már nem volt kedvem, így legalább a csapat másik felét is megismertem. Így is több sőrt ittam utóbbi két napban mint vizet.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://wernigerode.blog.hu/api/trackback/id/tr69481098

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása