HTML

Németország, Wernigerode

Félévnek induló, de 1 évesre kihúzúdó németországi Erasmus tanulmányaimról lehet itt olvasni. Az iskola - a Hocschule Harz - melyben tanulok, a Harz hegység lábánál fekvő Wernigerode nevezetű településen található, ha valaki keresi.

Friss topikok

Linkblog

Október 1. ( szerda ) - Dézsavü

DeathZombie 2008.10.02. 00:59

Október 1. ,azaz ma, ezt is megéltük a félév alatt, hogy ilyet írhatok. Megint német oktatás volt, és ma meglepően sok volt a német, még egy-két új szót is tanultam az órán, mint pl. előjegyez v. felszólító. Fél 10 fele lementünk a könyvtárba, hogy megnézzük hol vannak a német tankönybek, ez nagyon nem érdekelt, úgyhogy kicsit arrébb sétáltam, és a biciklis turizmussal kapcsolatos könyvet kezdtem el keresni, ugyanis az ilyen nevezetű fehérvári órámra 5 oldalas fordítás kell valami kapcsolódó szakmai anyagból. A könyv meg lett, még ki kölcsönözni is volt időm, mire végeztem, vége lett a könyvtárról szóló beszámolónak is. Miután visszamentünk a terembe a tanár még a könyvtár fontosságát próbálta hangsúlyozni, meg is kérdezte, hogy én hányszor voltam ott az előző félévben, de ez nem volt jó ötlet, ugyanis egyszer sem voltam ott, ma hoztam ki az első könyvet. Ezután írtuk egy tesztet, melyben szavak, és szó végek voltak kihagyva, ugyanezt csináltuk fél éve is, szóval ez volt egy kis segítség, más kérdés, hogy nem sok mindenre emlékeztem belőle, meg amúgy is utáltam mindig is az ilyen hülye kiegészítős bigyulékat. Eredmény majd holnapra, negatív azért csak nem lesz. Ezután megnéztünk egy Wernigerodéről szóló filmet, melyet fél éve is, már előre sejtettem, hogy most majd angolul nézzük, hogy most se érthessem, a tanár azonban megkérdezte, én meg gyorsan bekiabáltam, hogy deutsch, még támogatást is kaptam, egy halk englih kíséretében, így németül néztük. Meg sztem a tanár is már kicsit viszonozni akarta, hogy mindig angolul beszélt. A dolog szépséghiábaj volt, hogy 1 perc után belealudtam a filmbe, onnantól már az is szép teljesítmény volt, ha a szememet nyitva tudtam tartani.Óra után az angol és német órákról fagadtuk ki a német tanárunkat, minthogy ő angolt is tanított, veszélyben került sajna az összes német óra, mert 7 fő alatt nem indulnak, nálunk pedig összesen 12en tudtak németül, tavaly 30an voltunk. 1-kor szokásunkhoz híven megebédeltünk,  majd Stackhfelth mesélt 1 órán keresztül sulis dolgokról. Ezután elmentünk a könyvtárban ahol a könyvtáros néni a lépcsőről tartott 5 perces számolót. Mármint a lépcsőn állva a könyvtárról. Fél éve volt vagy 20 perces, akkor nagyon jókat nevetett, kár, hogy senki nem értette akkor belőle senkit, a nyertes 2 %-ot értett asszem akkor. Nekem ennyi elég volt a napból, hazamentem, többiek még bementek a számtech terembe, hogy Frank előadást tartson a sulis e-mailről, mely egyebekről, én megnéztem a számlámat ( örömmel tapasztaltam, hogy 1 hét alatt sikeresen kiért az otthonról küldött pénzem ) és felszálltam a buszra, és hazamentem. Délután pár álláshírdetésre mentem el, egyik helyről elkdültek, modván, tényleg kerestek embert, de már fel is vettek valakit, érdekes, mivel ma lett frissítve újra a hidetés. Másik helyet a motivációs levéllel voltak gondok, majd máskor megkapják, harmadikat pedig már hagytam, mivel este 7 volt. Miután grilleztek Ericék átmentünk a Napóleonba. Túl sok kedvünk nem volt pénz költeni, de mivel mindeni ment, így nyílván menjünk mi is. Végülis a mindenki kb. Márkék szobája volt, na mindegy, mi is átmentünk, mármint Laraence, Domi, én, majd fél órával utánunk Márk Kill You-val, Serbannal, és Kill You új lakótársával, aki elég érdekes volt. 10.51-es busszal hazamentünk, de előtte még egy kis fekete macskával összebarátkoztunk, szegényt majdnem előtütte az 5-ös busz, de Márk még időben elrugdosta az útról.

 

0:59, épp a blog utolsó sorait írom. :) Erre vártam már régóta, végre utolértem a jelent,  nem hiába közdüttem az utóbbi 6 hónapban, igyekszem megtartani eme jó szokásom, és minden este írni egy bejegyzést, ha véletlen nagyon hulla lennék, akkor legrosszabb esetben másnap délután. Valamint, ha ennyire ráérős leszek, hogy naponta csak egy napot kell írnom, akkor igyekszem feltenni képeket, illetve pótolni július utolsó két hetét még.

 

Amúgy az előző napi bejegyzés pár sorral ki lett bővítve, az utolsó piros színű bekezdés az.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://wernigerode.blog.hu/api/trackback/id/tr16691868

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása