HTML

Németország, Wernigerode

Félévnek induló, de 1 évesre kihúzúdó németországi Erasmus tanulmányaimról lehet itt olvasni. Az iskola - a Hocschule Harz - melyben tanulok, a Harz hegység lábánál fekvő Wernigerode nevezetű településen található, ha valaki keresi.

Friss topikok

Linkblog

Október 6. ( hétfő ) - Az első tanítási nap

DeathZombie 2008.10.10. 02:25

 

Az órarend egy nagy káosz volt még, kötötségem gyakorlatilag nem volt, talán csak az, hogy spanyolt mindenképp tovább szerettem volna tanulni, illetve pár német órára még beakartam menni. Ezenkivül tetszőleges választhattam pár érdekesebb előadást, ha volt kedvem, meg amit még akartam. Spanyolból a keddire akartam menni, mert akkor lett volna volt tanárom, Delgadó, te egyik francia csaj, Laurence órarendjébe csak a hétfői illett be, így gondoltam akkor elnézek arra én is. Előtte azonban még 9-re hivatalosak voltunk Herr Gross-nál, a turizmus tanszék fejesénél. Erre a beszédre nagyon kíváncsi voltam, mert fél éve is volt ilyen, de akkor 1 mondatot nem értettem belőle. Most valszeg lasabban is beszélt a csávó, lényeg, hogy szinte, most mindent értettem, szóval ez így jó volt. A csávó amúgy ismerősként köszöntött, eleve én jeleztem a társaságnak, hogy itt van a teremben, mert Mariék már keresték volna, hogy merre van. A beszéd végén még megkért, hogy mutassam meg, hol van a projektek, ami azonban sok embert nem érdekelt, ahogy engem se. Rohantuk spanyolra, épp a spanyol tanszék fejese jött ki, és akkor megláttam a teremben Verót, volt Erasmusos társamat. Ő volt a tanárnő. Köszönhetően annak, hogy ez egy vegyes csoport volt, és a mi tanárunk az előző félévben lasabb volt, mint a másik, így az órából sokat nem értettünk páran, nem úgy Laurance aki 3 év tanulással jött ide, így egy „csöppet” gyenge volt neki a színvonal. Szünetben inkább el is ment, de addig legalább segített nekem, mert 1 szót nem tudtam abból, amit tanultunk. Ezt a két óra között meg is beszéltem Veróval, hogy páran nem vettük még ezt a leckét, így a végig ronahás kicsit gyors nekünk, így kicsit lassult az anyag. Kiderült, hogy itt sok nyelvtanárt alkalmaznak így, ennek köszönhetően sprórol a suli, de közben meg egy csomó nyelvet tudnak oktatni, anyanyelvi oktatókkal. Ezután jött a német óra megbeszélés, hogy kinek mikor lenne jó, melyik nyelvóra. A nem kezdők tanárja a másik német tanár lett, Frau Obert volt, akit én előző félévben is jobban bírtam, mint az ori heti német tanárt. Elég nehézkesen tudtuk összeegyeztetni az órákat, mert volt pár elfoglalt, nekünk magyaroknak szinte minden jó volt. Végül az egyik óra 17 órára került, mint végső megoldás. Ezután a magyarok Kutatás módszertanra mentek volna be, én pedig 3 óra között dilemmáztam, hogy melyikre menjek be, végül a probléma megoldódott, az elhúzódott beszélgetésnek köszönhetően egyikre sem. Azonban a legérdekesebbnek tarott óra végére odamentem, és a kijövő emberek között sok ismerősbe botlottam, közben meg két Erasmusost is érdekelt az óra, szóval Schreiberrel megbeszéltük, hogy valszeg jövőhéten akkor bejövünk, és kitalálunk valami prezentációt. Nekem ugyan ez nem volna szükséges, de legalább kicsit gyakorlom a németet ezzel. Ezután én hamamentem, magyarok azonban még folytatták az esti iskolát negyed 9-ig.

Aztán eljött az este, és az első kosár a félévben. 7-en gyültünk mindössze össze, ráadásul ebből is 3 teljesen új ember volt, köztük egy lány, akiket még sosem láttunk. Elsősök voltak. Stefan meg jelezte, hogy eddig 10e vették fel a kosarat, ráadásul Betti még nem is jelentkezett, szóval feltehetően majd leszünk még többen is.

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://wernigerode.blog.hu/api/trackback/id/tr80706170

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szücsi 2008.10.11. 09:06:49

Még kosarazol is?:) ráadásúl csajok is vannak?:) lehet kimegyek megmutatni hogy kosraznak a magyar AIR-ek:DDD
süti beállítások módosítása